Schaduwboek

Schaduwboek

‘In het boek registreert de heks alles wat ze tijdens haar leven over hekserij heeft geleerd. Spreuken en bezweringen, rituelen en recepten. Zoals alle andere rituele heksenbenodigdheden is het best dat de heks zelf het boek maakt. Het materiaal van de cover kan leder zijn of stof, en de pagina’s kunnen van handgemaakt papier zijn of van perkament. De traditie vereist dat het boek na de dood van de heks wordt vernietigd. Dit is een van de redenen waarom het zo moeilijk is om de’feiten’ over hekserij uit boeken te leren. Hekserij is dan ook vooral een mondelinge traditie.’
Dit schaduwboek is een wiccaboek met invocaties, rituele patronen, toverspreuken, runen, regelgeving over magie, etc. Sommige van deze boeken gaan over van wicca op wicca, meestal bij de initiatie.
Hecht geen geloof aan de verhalen in de meeste andere wiccaboeken dat één enkel schaduwboek vanuit het grijze verleden is overgeleverd, want elke wiccasekte lijkt te beweren dat alleen hun boek het enige echte originele boek is.
Religie & Spiritualiteit
Boeken uit Limburg