Schemerzone

Schemerzone

Rank 936 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1
Young adult   Topics 0
Zoë leeft voorbij de schemerzone, op het gedeelte van de wereld waar de orizon al in geen eeuwen meer heeft geschenen. Ze is een Afvallige, omdat ze het lichtgen mist. Op haar zestiende verjaardag wordt ze uit het weeshuis gezet en moet ze voor zichzelf zorgen. Met gevaar voor eigen leven besluit ze naar de schemerzone te gaan om te jutten, zodat ze wat spulletjes heeft om te verkopen.

Als ze tijdens het jutten op een lijk stuit en een chip vindt, wordt haar wereld op zijn kop gezet. Op de chip staan filmpjes die de vrede tussen de donkere en de lichte kant van de planeet aan het wankelen brengt. Zoë wordt door de regering gedwongen om onderzoek te doen.

Doordat ze Christiaan ontmoet, een jongen van de lichte kant van de planeet, komt ze meer en meer in de problemen. Ze heeft geen idee hoe ze hier ongeschonden uit moet komen. Het leven van haar vrienden hangt als een molensteen om haar nek, net als het voortbestaan van haar land.
Young Adult
Zilverspoor
01 augustus 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,95

Lezersrecensies (1)

Een uitdaging die heel goed uitpakt

door: Angelique 2 likes
Het nieuwe boek van Cocky van Dijk en J. Sharpe. Zoals ze zelf zeiden een uitdaging voor beide, niet vanwege de samenwerking maar wel omdat het buiten hun comfortzone ging. Schrijven ze normaal fantasy, nou in de SF doen ze het ook uitstekend. Zoë leeft op Terra Novea, het post-apocalytische...