Schoonheid en schande

Schoonheid en schande

Gelezen 31 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 25 Favoriet 1 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Welke historische familie is oogverblindender, gevaarlijker en beruchter dan de Borgia s? Rome, 15e eeuw, een periode waarin schoonheid en creativiteit gepaard gaat met machtswellust, wreedheid en corruptie. Wanneer Kardinaal Rodrigo Borgia door middel van omkoping benoemd wordt tot paus Alexander VI, gebruikt deze charismatische en doortrapte politicus zijn familie om aan de macht te blijven. Zijn oudste zoon, Cesare, een man met een duizelingwekkend ijzig brein en een nog koudere ziel, is zijn grootste wapen. Zijn dochter Lucrezia, wier naam voor altijd verbonden zal zijn aan vergiftiging, incest en intriges, is zijn belangrijkste troef. Schoonheid en schande, de magistrale nieuwe roman van de schrijfster van De geboorte van Venus, ontdoet zich van de mythen rondom de Borgia s. Het is een indrukwekkende roman die deze verbazingwekkende familie op meeslepende wijze tot leven brengt.

Petra C. van der Eerden
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
18 september 2013
16 september 2013