Seriemoordenaars In De Gezondheidszorg

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Zo nu en dan verschijnen er in de media berichten over verpleegkundigen of artsen die hun patiënten hebben vermoord. Ondanks de verontrustende, harde feiten ziet Paula Lampe kans om, mede door haar onderkoelde en toegankelijke stijl, een non-fictie boek te schrijven dat leest als een serie spannende verhalen.

Na intensief onderzoek beschrijft zij 23 waar gebeurde zaken die ieders verbeelding te boven gaan. De auteur neemt de lezer mee naar de dader zijn jeugd en diens motief. Waarbij de verbijsterende conclusie is dat langdurig niemand iets in de gaten heeft, en wanneer iemand onraad ruikt, klokkenluiders stelselmatig genegeerd worden en instellingen de misdaden in de doofpot proberen te stoppen.

Waarmee zij op heldere wijze inzicht geeft in deze vorm van criminaliteit die wereldwijd plaatsvindt op locaties waar niemand ze verwacht, door personeel dat buiten elke verdenking staat en op een manier die voor volstrekt onmogelijk wordt gehouden.

31 december 2014

Reacties op: Seriemoordenaars In De Gezondheidszorg