Shuggie Bain

Rank 822 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 37 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

Het verpletterende debuut over verslaving, moed en onvoorwaardelijke liefde: Shuggie Bain
'Een verhaal zo uniek dat er niet aan te ontkomen valt.' The New York Times
Finalist voor onder meer de Booker Prize, Kirkus Prize, National Book Award: het onvergetelijke verhaal van de lieve, eenzame Hugh 'Shuggie' Bain, die in de jaren tachtig zijn jeugd doorbrengt in een vervallen sociale huurwoning in Glasgow, Schotland. Zijn moeder Agnes is alles voor Shuggie. Agnes droomt van een huis met een eigen voordeur en een beetje glamour in haar leven. Ze is getrouwd met een vreemdgaande taxichauffeur maar behoudt haar trots door er altijd goed uit te zien - haar getoupeerde haar, make-up en parelwitte kunstgebit maken haar tot een Glasgowse Elizabeth Taylor. Toch zoekt Agnes steeds vaker troost in drank. Shuggie worstelt ondertussen met zijn seksualiteit; iedereen ziet dat hij 'anders' is. Agnes steunt haar zoon, maar haar verslaving begint alles te overschaduwen, zelfs de liefde voor haar Shuggie.

Nieuw Amsterdam
02 februari 2021