Simon zonder zonder

Simon zonder zonder

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Waar en wanneer verlies je de onschuld?

Terugkijkend naar het Nederland van de jaren zestig, weet Asman op verfrissende wijze actuele maatschappelijke thema’s als polarisatie en white privilige te integreren in een ontroerende, overtuigende, klassieke coming of age roman.

Als professor integriteit aan Princeton neemt de Nederlander Simon Kelvin anderen de maat. Zonder aanziens des persoons bestrijdt hij de andaden van de machtigen der aarde. Zijn boeken zijn wereldwijde bestsellers, hij noemt namen en rugnummers, in talkshows is hij een graag geziene gast.

Met zijn onfeilbare morele kompas waant Simon zich onkwetsbaar. Tot in Nederland een familielid overlijdt en hij als laatste nog levende Kelvin een erfenis krijgt die hij heeft gezworen te zullen weigeren.

Voor het eerst in decennia keert hij terug naar Nederland om de voetsporen van zijn negenjarige ik te volgen. Zal het de volwassen Simon lukken af te rekenen met de monsters uit zijn jeugd? Wat resteert, als hij gedwongen wordt in de spiegel te kijken?

Als in Asmans beste thrillers geeft zijn vernuftige en filmische stijl het verhaal zoveel vaart dat je het in een adem wilt uitlezen.

Gloude publishing
24 juni 2022