Sissi

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Elisabeth van Oostenrijk blijft een van de meest romantisch, rebels, werd keizerin op haar zestiende en regeerde tot ze in 1989 vermoord werd. Elisabeth, keizerlijk en koninklijk, dichteres en republikein, hield de hele Oostenrijks-Hongaarse dubbelmonarchie in de ban van haar weergaloze charme... Van deze legendarische en bijzondere vrouw werd tot dusver voornamelijk het stroperige beeld van "Sissi" overgeleverd. De Franse romanschrijfster Nicole Avril reconstrueert voor het eerst haar ware historische levenswandel. Dit is haar verhaal, erudiet en gepassioneerd. De grootse stijl van de schrijfster-vriendin brengt "de keizerin" weer tot leven. In de schaduw van dit sublieme, schijnende leven sterft Europa. Met zijn gistende Naties. Met zijn tragedies. Met zijn oorlogen en een horizon die van bloed doordrenkt is. Elisabeth leerde leven in de bewogen wereld van gisteren, die zo bepalend was voor de wereld van vandaag.

Helmond, Uitgeverij
01 januari 1994