Sjep en Flipke

Het paard Sjep heeft een fiets en verder niets. Nou ja, niets… hij heeft ook nog een krakkemikkig hutje, maar omdat hij daar liever niet te veel tijd doorbrengt, springt hij vaak op zijn fiets. Op een dag fietst hij langs Waldo de beer, die een mooi huis heeft, maar graag een fiets zou willen hebben. Ruilen? Waarom niet. En dan is Sjep opeens de trotse bezitter van een groot huis, mét tv! Tot er aangebeld wordt door de familie konijn. Ze hebben gehoord van de ruil en zijn jaloers, want met zes kinderen willen zij ook wel zo’n mooi groot huis. Flipke, een van de konijnenkinderen, heeft een goed idee.
‘Zou je dit huis niet willen ruilen voor een kind?’
‘Welk kind?’ vraagt Sjep verbaasd.
‘Nou, mij bijvoorbeeld,’ zegt Flipke.
En dan heeft Sjep opeens een kind! Maar komt van ruilen niet huilen? Tsja, meestal wel, maar gelukkig houdt Sjep er een goede vriend aan over.

Is Sjep en Flipke het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sjep en Flipke