Slaaf-krijger-koningin-over-kronen-en-glorieboek-1-9781632917997

Slaaf, Krijger, Koningin

Gelezen 35 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 26 Favoriet 1 Recensies 3
Fantasy & SF   Topics 0

De 17-jarige Ceres, een beeldschoon en straatarm meisje in de stad Delos, leeft het wrede en keiharde leven van een gewone burger. Overdag levert ze de door haar vader gesmede wapens af bij het trainingsveld van het paleis, en ’s nachts traint ze stiekem met hen, verlangend om een krijger te zijn in een land waar het voor meisjes verboden is om te vechten. Als ze op het punt staat als slaaf verkocht te worden, is ze wanhopig. De 18-jarige Prins Thanos veracht alles waar zijn koninklijke familie voor staat. Hij verafschuwt de wrede manier waarop ze het volk behandelen, vooral de wrede competitie – De Killings – dat de stad aan het hart gaat. Hij verlangd ernaar om zichzelf te bevrijden van de boeien van zijn opvoeding, maar ondanks het feit dat hij een fantastische krijger is, ziet hij geen uitweg. Wanneer Ceres het hof verbijstert met haar verborgen krachten wordt ze ten onrechte gevangen gezet, gedoemd tot een nog afschuwelijker leven dan ze zich had kunnen voorstellen. Thanos, die smoorverliefd is, moet bepalen of hij alles voor haar op het spel wil zetten. Ceres, die wordt meegesleurd in een wereld van bedrog en dodelijke geheimen, leert al snel dat er mensen zijn die regeren, en mensen die hun pionnen zijn. En dat gekozen worden soms het ergste is dat er kan gebeuren.

SLAAF, KRIJGER, KONINGIN vertelt een episch verhaal over tragische liefde, wraak, verraad, ambitie en het lot. Gevuld met onvergetelijke personages en bloedstollende actie, voert het ons mee naar een wereld die we nooit zullen vergeten, en ons weer compleet opnieuw verliefd laten worden op fantasy.

Sciencefiction & Fantasy
Over Kronen en Glorie (1)
02 augustus 2016

Lezersrecensies (3)

Spannend tot het eind

door: Ton@Home 1 like
Het is een goed en interessant geschreven boek. ik heb het in de originele taal (Amerikaans -Engels) gelezen. voor het weet ben je aan het eind. De volgende reeks ga ik zeker lezen.

Leuk boek

door: Wesley Van Pinxteren 1 like
Zeer leuk boek, interessant verhaal. Briljante karakters, met uitgesproken persoonlijkheden en ook redelijk geloofwaardig. De setting is niet erg bijzonder, maar wel goed uitgewerkt. Het verhaal verloopt zo natuurlijk, dat je er in mee getrokken wordt. Het einde is verrassend te noemen.

Slechte vertaling.

door: Ursula Visser 1 like
Het verhaal op zich is leuk, maar niet meer dan dat. Wat mij heel erg stoorde was de slechte vertaling. Soms werden Engelse zinnen 1 op 1 overgenomen in het Nederlands. "Hit the ground running", moet je niet letterlijk vertalen. Dat leidde zo erg af van het verhaal, dat ik het volgende in het...