Slavernij aan de Schelde

Economische uitbuiting is overal, ook bij ons.

Tot die conclusie komt journalist David Van Turnhout naar aanleiding van zijn onderzoek naar economische uitbuiting op een werf van chemiereus Borealis in de Antwerpse haven.

In Slavernij aan de Schelde vertelt hij niet alleen het schrijnende en persoonlijke verhaal van de slachtoffers, maar legt hij ook de structuren bloot die het hele systeem van mensenhandel in stand houden, van dubieuze interimkantoren tot woningeigenaars.

De auteur spreekt met experts over de moeizame aanpak van mensenhandel, maar benoemt ook scherp wat in ons land zou moeten veranderen om economische uitbuiting écht te bestrijden.

Slavernij aan de Schelde is een meeslepend boek dat gelezen moet worden. Iedereen heeft immers het recht te weten wie onze wegen aanlegt en onze gebouwen optrekt, en in welke omstandigheden deze arbeiders leven.

Recensies (1)

Is Slavernij aan de Schelde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Slavernij aan de Schelde