Smaak

Smaak, wat is dat? Proeven is een lichamelijke daad, het zinderende spel der zintuigen. Maar er is meer: wanneer we eten doen onze geest, onze herinneringen, verlangens en verwachtingen mee. In dit boek gaat journaliste Kathy Mathys op zoek naar de betekenis van smaak. Wat is de smaak van de kindertijd, van de liefde? Kun je heimwee hebben naar smaken die je nooit hebt geproefd? Welke rol spelen tastzin, geur en zicht bij het eten? De antwoorden vindt Mathys in de kunst, de literatuur, de wetenschap, en het leven zelf. Hoofdstuk per hoofdstuk verkent ze een andere smaak, die ze telkens zo treffend zintuiglijk beschrijft dat iedere bladzijde doet watertanden en dromen. Van vettige frietjes, zure cranberry s, zoute vissoep. Smaak is een speels, intiem en begeesterend boek, een ode aan het zintuiglijke leven.

Redactionele recensie

Recensies (3)

Meer recensies

Is Smaak het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Smaak