Smalle paden

In 1994 wandelt een man over de Alta Via, een hoge weg die Frankrijk met Italië verbindt. Onderweg stopt hij in een afgelegen dorpje, een plek die hij vervolgens niet meer uit zijn hoofd kan krijgen. Enige tijd later schrijft hij in een brief: ‘Ik heb zojuist een bouwval gekocht in de bergen van Ligurië. Jou zou het hier wel bevallen.’ De geadresseerde is Julia Blackburn, die met deze man, de Nederlandse kunstenaar Herman, trouwt. In 1999 verhuist ze naar het dorpje. Ze ontmoet haar buren, de winkeleigenares Nanda, de schapenherder Giovanin en Nella, die het postkantoor runt. Langzamerhand vormt ze zich een beeld van het dorpje, waar de gevolgen van de Tweede Wereldoorlog nog altijd pijnlijk aanwezig zijn.

In Smalle paden schetst Julia Blackburn een prachtig beeld van een eeuwenoud dorp en zijn bewoners. Het is een sprankelend geschreven verslag van een schrijfster die het avontuur van een nieuw leven aangaat.

Recensies (1)

Is Smalle paden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Smalle paden