Sontag

Sontag

Rank 365 Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 24 Favoriet 0 Recensies 1
Geen schrijver was zo typerend voor de Amerikaanse twintigste eeuw als de gemythologiseerde en onbegrepen, gelauwerde en neergesabelde Susan Sontag (1933-2004). Geen schrijver behandelde zo veel verschillende werelden – Sontag schreef romans, films, dagboeken en essays over kunst en camp, porno en politiek, feminisme en homoseksualiteit, faam en stijl, fascisme en communisme. Geen serieuze schrijver hield er zoveel bijzondere geliefden op na.
Benjamin Moser vertelt de verhalen van deze intellectueel en onderzoekt het werk waarop haar reputatie berustte. Hij laat de kwellende onzekerheid zien die achter het publieke masker schuilging: de verbroken relaties, de worsteling met haar seksualiteit, wat haar schrijven tot leven wekte en wat het aan het wankelen bracht.
De Arbeiderspers
17 september 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 49,99 Bestel het e-book € 15,99

Lezersrecensies (1)

Moeizaam

door: Marjan Kloosterman 1 like
Het is volgens mij niet makkelijk om een biografie te schrijven en zeker niet over de persoon, de mens, de schrijver, de criticaster Susan Sontag. Ik kwam er moeilijk doorheen, elke keer dat ik dacht: 'de vaart komt er in' was er weer stagnatie in het lezen door het reflecteren van de biograaf op...