Speler Eén

Aan de vooravond van een wereldwijde ramp zitten vijf wanhopige mensen opgesloten in een cocktailbar op een vliegveld. Karen, een alleenstaande moeder die wacht op haar internetdate; Rick, de barman die niet meer drinkt; Luke, een pastoor die met een zak geld gevlucht is; Rachel, een onderkoelde blondine die geen menselijk contact kan krijgen en een mysterieuze stem die we alleen leren kennen als 'Speler Een'. Langzaam maar zeker sijpelen de gevolgen van de ramp de bar binnen, en de veiligheid die hun onderkomen biedt dreigt steeds tijdelijker van aard te worden. Terwijl de wereld in elkaar stort en alles voor altijd verandert, delen de lotgenoten hun eigen waarheden en geheimen.

In de traditie van Kurt Vonnegut en J.G. Ballard onderzoekt Coupland hedendaagse kwesties als tijd, identiteit, maatschappij, religie en het hiernamaals. Deze roman stelt net zo veel vragen als hij antwoorden geeft. De lezer krijgt het gevoel dat we leven aan de vooravond van een nieuw soort bestaan, en dat we niet meer terug kunnen naar waar we vandaan komen.

Recensies (1)

Is Speler Eén het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Speler Eén