Spicy Chef

Rank 9278 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair Newsroom 1   Topics 0

In de keuken van Soenil Bahadoer komen Oost en West samen. In zijn tweesterrenrestaurant De Lindehof in het Brabantse Nuenen verrast hij de papillen van zijn gasten. Kosmopolitische gastronomie verrijkt Soenil met Surinaams- Indiase ingrediënten en smaken en het resultaat is oog- en tongstrelend. Op zijn borden vindt een volmaakte samensmelting plaats van Surinaams streetfood en haute cuisine. Soenil Bahadoer is als culinaire jazz-rock.

Met ruim zestig recepten vertelt de Spicy Chef het verhaal over zijn Surinaamse afkomst en de rol van eten binnen zijn familie: de lekkerste snacks zoals een brioche met bakkeljauw en compote van gebrande tomaten en gerechten als sukade-rendang met gemberbier-ijs of het familierecept voor Surinaamse bami. De gerechten zijn maakbaar, uitdagend en verrassend en vormen zo een mooie afspiegeling van Soenils nieuwe Surinaamse keuken.

Culinair
Eten en drinken algemeen