Spitzen

Spitzen

Gelezen 103 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 14 Favoriet 0 Recensies 2
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0

Wanneer de vijfenveertigjarige Han Bijman op een tangosalon Esther ontmoet, wordt hij een hem nog onbekende wereld binnen gevoerd. Die van liefde en seks, die van overspel en verraad en tenslotte die van ingewikkelde intriges en argwaan. Esther blijkt wel heel makkelijk de mannen in haar leven te hebben ingepast. Als haar Indiase minnaar naar Nederland komt om met haar te trouwen, krijgt Han een rol toebedeeld die hem slecht bevalt, die zijn jaloezie wakker maakt, en hem uiteindelijk tot handelen doet overgaan.

Querido's Uitgeverij BV, Em.
24 juni 2014
9789021476230 , 9789074336987 , 9789021443003 , 9789021455105

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Lees verder

Lezersrecensies (2)

beperkte lengte is redding

door: Ruud Zwart 1 like
Dit is een van Rosenbooms beste werken. De beperkte lengte van een boekenweekgeschenk behoedt hem voor vervallen in langdradigheid. De bekende elementen zijn aanwezig, een hoofdpersoon die zich In een vlaag van overmoed in een situatie manoeuvreert die hij niet meer in de hand kan houden en het...

Boekenweekgeschenk 2004: In één keer uit

door: Bert van Brakel 1 like
Hoofdpersoon is Han Bijman. De naam zegt het al, voor de twee vrouwen, zijn buurvrouw en zijn danspartner, speelt hij slechts een bijrol. Leuk spannend boek, Rosenboom weet de erotische spanning veel beter te creëren dan bijvoorbeeld Wolkers in zijn boekenweekgeschenk (Zomerhitte) probeerde.

De...