Sprong in het duister - De Gave

Mijn angst werd een vogel. Een kleine, vuurrode vogel steeg uit me op, klom omhoog naar het onzichtbare plafond en veranderde. Vleugels werden leren vlerken, het snaveltje werd een bek, veren veranderden in schubben en de vogelstaart kreeg een pijlpunt. Er hing een draak boven me.
'Hij kan het!' zei de echoloze stem van broeder Gangelof. 'Hij heeft¬ De Gave.'

De twaal¬fjarige Gideon groeit op in een klooster waar hij als kind is achtergelaten. Daar komt hij erachter dat hij een bijzondere gave hee ft: hij kan mythische dieren en monsters tot leven wekken. Op zoek naar antwoorden verlaat Gideon het klooster. Samen met de monnik Silas en de droomduidster Claire trekt hij door een wereld vol gevaren. Er woedt een oorlog tegen een onzichtbare vijand, het Duister. Lukt het Gideon eindelijk antwoorden op zijn vragen te vinden? En nog belangrijker: kan hij uit de klauwen van het Duister blijven?

Sprong in het Duister is het eerste deel van de spannende fantasyserie De Gave. Voor fans van De Grijze Jager en Percy Jackson!

Redactionele recensie

Recensies (3)

Meer recensies

Is Sprong in het duister - De Gave het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sprong in het duister - De Gave