Steeds als ik de zin van het leven te pakken heb, komen ze met iets nieuws

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0

Als jongeman hield Daniel Klein een schriftje bij met korte citaten en levenslessen van grote filosofen, voorzien van eigen commentaar. Op gevorderde leeftijd vindt hij het schriftje terug. Hij raakt opnieuw geïnspireerd door deze denkers en door wat ze te melden hebben over de juiste manier van leven. Met veel humor en zelfrelativering voert Klein de lezer langs de grote namen van de filosofie. Met aanstekelijk plezier maakt hij duidelijk wat hedonisme, existentialisme, de leer van de vrije wil en al die andere stromingen eigenlijk inhouden – en vooral wat ze betekenen voor uw en zijn persoonlijk leven en voor dat van zijn hond.

Mens & Maatschappij
Filosofie algemeen
Arian Verheij
Singel Uitgeverijen
09 juli 2015
09 juli 2015

Hedonisme is een keuze

door: Marjan van Druenen 1 like

Tijdens het opruimen van boeken vond filosoof Daniel Klein een verzameling korte citaten van verschillende filosofen, opgetekend door Klein zelf en voorzien van zijn bevindingen. Het schriftje had als titel Kortom en het zou hem aanwijzingen geven over hoe hij het beste zijn leven kon invullen....

Reacties op: Steeds als ik de zin van het leven te pakken heb, komen ze met iets nieuws