Stem van de stilte

‘Stem van de stilte’ – een familieroman – schildert een portret van Gerard Cornelis Hamoen, een wijs mens voor wie niets vanzelfsprekend is. Opgegroeid in een arm boerengezin, klimt hij op van boerenarbeider, metselaar, melkhandelaar tot jeugdwerker en pastor. Twee wereldoorlogen, de maatschappelijke veranderingen in de twintigste eeuw en een traumatische gebeurtenis hebben grote impact op zijn leven. Terwijl de kanker zijn lichaam langzaam sloopt, deelt hij in intieme keukentafelgesprekken zijn herinneringen met zijn dochter. Op integere wijze beschrijft Elisabeth Riphagen het leven van haar charismatische vader, de vele gevechten die hij voerde en de kracht waarmee hij als spiritueel mens afscheid neemt van het leven. Elisabeth Riphagen is theologe, verhalenverteller, ontwikkelingswerker en auteur van verschillende boeken. Ze schreef onder andere: - ‘Achter de eeuwige glimlach’ (2014) - ‘Zoekend onder een vreemde hemel’ (2015) - ‘Vliegen zonder vleugels’ (2018)

Ambilicious LLP
30 oktober 2020
30 oktober 2020

Reacties op: Stem van de stilte