Stemmen? Ja!

Dit boekje is niet bedoeld om u een bepaalde richting uit te duwen als U gaat stemmen. Dat “als” is al een knelpunt want wij vinden dat het Uw plicht is om te gaan stemmen. De dagbladen en andere media lopen over van de commentaren op de verschillende overheden maar hebben die commentatoren ook wel gestemd en zo niet hebben ze dan wel enig recht van spreken?
Dit boekje is daarom vooral bedoeld voor stemmers die feitelijk niet bewust stemmen. Net als zoveel in het leven wordt ook stemmen vaak een gewoonte. Men kiest niet bewust een partij die zaken nastreeft die men van belang vindt. De redenen van een partij kiezen zijn vaak gebaseerd op gewoontes:
Heb ik altijd gedaan…
Mijn ouders stemmen dat ook, dus het zal wel goed zijn
Bijna mijn hele vrienden- en kennissenkring stemmen erop, dus zal het wel juist zijn.
Zo zijn er nog wel heel wat van dat soort onzinnigheden te verzinnen.
Maak een gefundeerde keuze maar stem wél!

Is Stemmen? Ja! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Stemmen? Ja!