Stemmen van de stilte

Sedert lang heb ik veel tijd doorgebracht in een wereld van heel verheven gedachten en zuiverheid van gevoel, ontstaan uit de toewijding en het denken van een van de vele theosofische broederschappen uit de oude wereld. Zij noemden zich leerlingen van de driemaal-grootste Hermes en spraken soms over hun geloof als de godsdienst van het Gemoed, en waren in Egypte werkzaam rond het begin van onze jaartelling. Wat van hun streven en geschriften is overgebleven werd bijeengezocht en is vertaald, voor zover ik in staat was hun gedachten te vertolken. De echo's uit de gnosis van de driemaal-grootste Hermes zijn over de eeuwen heen hoorbaar geworden voor hedendaagse oren, vollediger dan voorheen en naar ik hoop ook duidelijker.

Is Stemmen van de stilte het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Stemmen van de stilte