Stenen van Hadassah

Junior   Topics 0
Hadassah is een meisje van 13 jaar en al heel volwassen voor haar leeftijd, vindt ze zelf. Maar zou het haar ook lukken om de amethiststenen van haar overgrootmoeder terug te vinden, voor haar volk terugkeert naar Israël? De stenen die haar overgrootmoeder mee had genomen toen zij in ballingschap ging naar Babylonië, maar door het noodlot kwijt was geraakt. Een kostbare schat, zeker omdat een van deze stenen bedoeld is voor een nieuw borstschild voor de hogepriester. Want het is nog maar de vraag of het volk deze terugkrijgt van de machthebbers. En zonder dit borstschild kan de tempeldienst niet worden hersteld.
Hadassah neemt daarom, samen met haar vriendin Rebekka, de verantwoordelijke taak op zich om de stenen terug te vinden. Maar er is nog iemand die geïnteresseerd is. En die heeft er hele andere bedoelingen mee. Zijn Hadassah en Rebekka hem te slim af? En houdt hun vriendschap stand? En welke machten strijden er op de achtergrond mee? Hadassah haar zoektocht zet haar rustige leventje flink op zijn kop en ook haar geloof in Adonai krijgt grote stormen te verduren.

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Mijnbestseller.nl
24 maart 2021