Stil

Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0
Eva Burgers

Stil.
Een Robin Escher misdaadroman

Wanneer rechercheur Robin Escher op haar werk bij de Amsterdamse politie in vertrouwen vertelt dat ze de sfeer op de afdeling soms als seksistisch ervaart, wordt haar dat niet in dank afgenomen. Als ze kort daarna ook nog het vermoeden heeft dat haar chef gevoelige informatie lekt aan criminelen, gaat ze op onderzoek uit.
Pas als Robin ontdekt dat haar verslagen op onverklaarbare wijze beginnen zoek te raken, beseft ze dat ze op haar tellen moet gaan passen. Ze zoekt steun bij haar maatje Storm, maar als ze ook hem niet meer helemaal kan peilen, neemt ze een drastische beslissing.

Met veel vaart en spanning schreef Eva Burgers een eigentijdse politieroman. Een aantal spannende (moord)zaken die opgelost moeten worden in combinatie met thema’s als machtsmisbruik en corruptie blazen het politiegenre nieuw fris leven in en zorgen dat je dit boek, net als bij Burgers’ populaire jeugdthrillers, in een ruk wilt uitlezen.

EVA BURGERS (1969) werkte jarenlang als rechercheur op de afdeling zware criminaliteit en is bekend als jeugdschrijfster. Ook bedenkt en schrijft ze tv-programma’s zoals Kroongetuige. Naast de recent verschenen jeugdthriller Wanhoop schreef Burgers eerder Stille getuige, Flashback, Sneeuwstorm, Fataal, Complot en de Kaya Crimereeks. Stil is het eerste boek van een nieuwe serie.

Eva Burgers put rijkelijk uit haar eigen ervaring als rechercheur waardoor het ze met deze eigentijdse misdaadserie voor volwassenen het politiegenre een nieuw fris leven inblaast.

Over haar jeugdboeken schreef de pers:
‘Burgers laat zien dat ook rechercheurs “gewone” mensen zijn van vlees en bloed. De boeken zijn lekker vlot geschreven en vormen een mooie aanzet tot een complete serie.’ -- De Telegraaf
‘Knap hoe de verstikkende angst van bedreigingen en onopgeloste raadsels van de pagina’s druipt. De spanning is alleen dragelijk als je zo snel mogelijk doorleest.’ -- Magazine Young Adult Books

‘De dialogen zijn goed in Sneeuwstorm, de sfeer wordt steeds grimmiger, de spanning loopt in ieder hoofdstuk op, de personages zijn goed uitgewerkt en je leest aan alles af dat Burgers verstand van zaken heeft.’ -- Hebban

‘Flashback is een mysterieuze jeugdthriller waarin iedereen verdacht is. Het beklemmende sfeertje zorgt ervoor dat je pas op de laatste bladzijde weer normaal kunt ademhalen.’ -- Judith Visser

‘Flashback is een verhaal vol verwikkelingen, die draaien om jaloezie, liefde en verraad. De schrijfster weet de lezer bij de les te houden.’ -- Leestafel

‘De spanning loopt steeds verder op en regelmatig word je op het verkeerde been gezet. De plot zit goed in elkaar en zal de lezer verrassen. Met Fataal heeft Eva Burgers opnieuw bewezen dat ze perfect past in de rij met onder andere Mel Wallis de Vries. Fataal zal zeker ook gewaardeerd worden door de iets oudere jeugd.’ -- Vrouwenthrillers.nl

‘Ik heb tot nu toe alle jeugdthrillers van Eva Burgers gelezen, stuk voor stuk heerlijk spannend!’ -- Biebmiepje

Gloude publishing
15 november 2019

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker

Door lezers

Thriller Café / Waar kijk jij naar uit in november?
01 november 2019 68 reacties
  Meer artikelen van lezers