Stil verwonderen

Stil verwonderen

In dit boekje staat een verzameling haiku’s. Een haiku raakt iets aan zonder het vast te pakken en is dat nu niet precies wat de stilte doet? Het duidt iets zonder het te verklaren en is daarmee de vinger die wijst naar de maan. De haiku wordt ook weleens een vingerhoed emotie genoemd.

In zijn klassieke vorm van drie regels van elk vijf, zeven en vijf lettergrepen leent het zich heel goed om een ogenblik stilte uit te drukken.

In onze cultuur wordt stilte vaak beschouwd als saai. In haar boeken maakt Miek Pot duidelijk dat het tegendeel waar is. Stilte en rust hebben een genezende werking.

Miek Pot verloor zelf het houvast in haar leven, en zocht de stilte op: twaalf jaar bracht zij door in een kluizenaarsklooster. Daar ervoer zij langdurig de stilte, de wijsheid opgedaan in die periode draagt zij nu uit in haar huidige leven.

Zij schreef ook: Mijn stille kloosterleven (2014), De grote stilte (2014), Thuiskomen (2010), Hildegards godin (2009), Doorkruist land (2016), Eten als een Franse non (2017), Memoires van een Franse dame in Holland (2017), Innere Stille finden (2015), In der Stille hörst du dich selbst (2018) - WWW.MIEKPOT.COM
Religie & Spiritualiteit
Uitgeverij Multilibris