Stratego voor vrouwen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Stratego® is het spel van aanval en verdediging, van spanning en verrassing. Wie het spel goed wil spelen, moet zijn tegenstander kunnen doorgronden. Diezelfde spelregels gelden als je carrière wilt maken. Als je hogerop wilt komen, zul je immers een goed overzicht moeten hebben van het krachtenveld waarin je je bevindt, zul je tijdig de juiste aanval of verdediging moeten kiezen, en tegelijkertijd vertrouwd moeten zijn met gewoontes, overtuigingen en normen die nergens officieel zijn vastgelegd. Kortom, ken je de ‘mores’ niet of trek je je er niets van aan, dan zul je nooit de top bereiken. En dat is precies het struikelblok voor veel ambitieuze vrouwen. Vaak zijn ze onbekend met de ongeschreven regels van het – door mannen gedomineerde – strategische spel dat binnen organisaties wordt gespeeld. Stratego® voor vrouwen biedt vrouwen een handvat om carrière te maken en ‘het spel’ strategisch te spelen, zonder dat hun vrouw-zijn daarbij in het geding komt. Dit boek belicht de ongeschreven regels op het werk en geeft antwoord op vragen als: • Hoe analyseer ik mijn ‘medespelers’? • Welke strategie kies ik? • Hoe kan ik effectief onderhandelen? • Hoe kan ik mezelf beter profileren en positioneren? • En hoe doe ik dat bij flexibel werken en werken op afstand? Deze herziene uitgave is geheel geactualiseerd, met veel nieuwe voorbeelden en extra aandacht voor flexibel werken en zichtbaar blijven bij het werken op afstand. Ook krijg je waardevolle tips om je krachtig te profileren met social media. Bovendien wordt beschreven welke specifieke dynamiek er geldt tussen vrouwen onderling en hoe je hier op een effectieve manier mee om kunt gaan. Monic Bührs en Elisa de Groot zijn oprichters van In Touch female leadership & career academy (www.intouchwrm.nl). Dit bureau is gespecialiseerd in talentontwikkeling van hoog- opgeleide vrouwen. Daarnaast adviseren zij organisaties op het gebied van diversiteitmanagement en de doorstroom van vrouwen. +

Boom uitgevers Amsterdam
01 januari 2020