Stratenboek Kiel-Windeweer

Stratenboek Kiel-Windeweer

De helaas vorig jaar overleden Harm Jan Frese, geboren Kielster, verzamelde de gegevens van alle woningen en bewoners, vanaf circa 1700 tot 2010 in Kiel-Windeweer.
Zijn minutieuze zoektocht leidde tot deze collectie. Tevens is er een beknopt historisch overzicht van Kiel-Windeweer in opgenomen en statistische informatie over diverse onderwerpen zoals bewoners in de loop der jaren, het aantal woningen, het aantal afgebrande woningen, het aantal onbewoonbaar verklaarde woningenen de reden waarom. Het aantal leerlingen van de beide scholen, het aantal schepen die door het Kieldiep zijn gevaren, een indeling naar godsdienst en gemeentelijke raadsverkiezingen, enz.
Kortom, het boek is voor bewoners, betrokkenen en andere belangstellenden een onmisbaar lees- en naslagwerk. Maar ook voor iedereen, die belangstelling heeft voor de geschiedenis van Kiel-Windeweer, is dit een bijzonder aantrekkelijk boek.

Geschiedenis & Politiek
Regionale stadsgeschiedenis