Studentendenken

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Het studentenleven is een fase van onafhankelijkheid, verandering en ontwikkeling. Nieuwe ervaringen gaan vaak gepaard met grote levensvragen. Hoe blijf ik trouw aan mezelf in deze nieuwe levensfase? Hoe ga ik om met prestatiedruk? En hoe vind ik bevrediging in de hectiek van het student-zijn?

In Studentendenken nemen filosofiestudenten Daniel, Luuk en Veronique de lezer mee in hun persoonlijke zoektocht naar antwoorden. Dit doen zij aan de hand van filosofische theorieën die hun verrassende inzichten hebben verschaft. Hierbij schuwen zij de grote thema’s niet, en gaan zij de dialoog aan met de lezer over onder andere vrijheid, liefde, onzekerheid en zingeving.

De auteurs hopen inzicht en houvast te bieden door de lezer te activeren tot filosofische reflectie op het studentenleven. Studentendenken is een onmisbaar boek voor iedereen die meer wil weten over de dynamische belevingswereld van studenten.

Daniel, Luuk en Veronique zijn honoursstudenten aan de Universiteit Utrecht, gespecialiseerd in filosofie.

26 januari 2021

Reacties op: Studentendenken