Sunset industries

In 2022 keerde oorlog terug naar Europa. We zagen hoe gewone burgers de gevolgen dragen van beslissingen die door anderen gemaakt worden. Het werd plots pijnlijk duidelijk dat het systeem waar wij de vruchten van plukken, ook dictaturen kan baren. Jens Meijen sprak met Oekraïeners, Russen en andere Europeanen over hun leven. Deze dichtbundel gaat over de ervaringen van gewone mensen in buitengewone tijden, over hoe de wereld in één klap op zijn kop kan staan. Het resultaat is een kroniek van een wervelende, intens verbonden wereld, een wereld waarin oorlog digitaal is en waarin geld, technologie en macht onlosmakelijk verbonden zijn.

Sunset Industries volgt een bijzondere hond, een groepje onbekende mensen over heel Europa en een gefrustreerd algoritme. Jens Meijen dicht weer tegen de sterren op – over de dromen, verlangens en angsten van Europeanen, over eenzaamheid, tederheid, wachten op wat komen kan. Dit is een bundel over wat ons mens maakt, door alle tijden en omstandigheden heen.

Is Sunset industries het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sunset industries