Surrender

Over de carrière van Bono, een van de meest iconische artiesten van de muziekwereld, is veel geschreven. Maar in Surrender vat Bono voor het eerst zelf de pen op en schrijft hij over zijn buitengewone leven en de mensen met wie hij het heeft gedeeld.

Bono neemt ons met zijn unieke manier van vertellen mee naar zijn jeugd in Dublin en beschrijft onder meer het plotselinge verlies van zijn moeder toen hij veertien was, de onwaarschijnlijke manier waarop U2 uitgroeide tot een van de invloedrijkste rockbands van de wereld en zijn activistische strijd van meer dan twintig jaar tegen aids en extreme armoede. Met veel zelfreflectie, openhartigheid en humor gunt Bono ons een gulle blik op zijn leven en de familie, de vrienden en het geloof die hem hebben gesteund, gevormd en uitgedaagd.

'40 songs, één verhaal', de ondertitel van Surrender, verwijst naar de veertig hoofdstukken van het boek, die allemaal zijn vernoemd naar een song van U2. Bono heeft voor Surrender ook veertig originele tekeningen gemaakt.

Recensies (4)

Meer recensies

Is Surrender het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Surrender