Tao is Tao

Tao is Tao

Dit boek beschrijft de Weg van Tao, een weg van beoefening voor het ontwikkelen van een volledig andere kijk op de wereld, een zelftransformatie die leidt tot vrede en vrijheid. Ze staat los van iedere sociale en politieke betutteling en is vrij van ideologische dogma’s. Jos Slabbert laat ons een wereld zien die onafscheidelijk is van Tao. Hij laat ons inzien, dat het door ons gekoesterde ego een bron is van lijden en verdriet en bovendien slechts een illusie is. Hiermee voert hij ons terug naar de basis van het vroege taoïsme en staat daarmee veraf van de latere taoïstische filosofie en volksreligie.
De auteur gaat in op de essentie van Tao en doet dit in meer dan driehonderd, vaak poëtische, soms cryptische, af en toe scherpe maatschappij kritische en menigmaal ontroerende aforismen. Ze zetten aan tot nadenken en laten zien dat Tao ook een bron van inspiratie kan zijn voor de moderne mens.
Religie & Spiritualiteit
Oosterse oefeningen (yoga, tai-chi e.d.)
Brave New Books
02 juni 2020