Te gast in Jordanie

Te gast in Jordanie

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De landenuitgaven TE GAST IN bevatten artikelen van meerdere auteurs die een speciale band hebben met een land. Zij schrijven op levendige wijze en met kennis van zaken over onderwerpen die hen na aan het hart liggen. Het geeft een opmerkelijk goed inzicht in de levenswijze en omgangsvormen van de bewoners van het land. Bovendien bevat elke uitgave nuttige reistips. Een aanrader voor iedereen die interesse heeft voor verre landen en wil weten wat er achter de schermen gebeurt.
Wie nu door Jordanië reist, kan zich nauwelijks voorstellen dat dit land tot voor kort een dunbevolkte bedoeïenenstaat was. Inmiddels wonen de meeste bedoeïenen in de steden en zijn ze in aantal overvleugeld door diverse generaties Palestijnse vluchtelingen. In het straatbeeld is de diversiteit van de Jordaanse bevolking duidelijk zichtbaar. Bedoeïenen herken je aan de traditionele rood-witte kiffaya, Palestijnen aan de zwart-wit geblokte omslagdoek. Ook in religieus opzicht zijn er grote verschillen. Sommige orthodoxe moslims bezoeken vijf keer per dag de moskee voor het gebed terwijl vrijzinnige geloofsgenoten liever een wijntje in een bar drinken. Verderop gaan Grieks-orthodoxe en rooms-katholieke Arabieren ter kerke. In deze uitgave maak je kennis met Jordaniërs gemêleerde bevolking. Daarvoor nemen we je mee naar het hippe Amman, de rotsstad Petra, natuurpark Dana, de Dode Zee en de havenstad Aqaba. En tijdens de Jordan Trail, het 400 kilometer lange afstandspad dat van noord naar zuid loopt, leer je de bewoners pas echt kennen.
'TE GAST IN is het ultieme voorpretboekje'
in: Flying Dutchman Magazine