Te warm voor whisky

Te warm voor whiskey

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
De ‘grootste kop van Vlaanderen’ neemt het woord. Teruggeworpen tot zijn eigen existentie?le vragen na de dood van zijn vader, vecht de hoofdpersoon zijn weg terug naar het leven. Versluierd in een rookgordijn van alcohol, drugs, porno en volle asbakken speelt het leven zich af tussen bank en avondwinkel. Zijn partner houdt het even voor gezien en wijkt uit naar het zonnige Spanje. Lo?ws hoofdpersoon blijft achter in een mist van verwarring. De omstandigheden dwingen tot een besluit. Het leven moet weer op de rails.

In een roadtrip verlaat de hoofdpersoon het verzuurde Antwerpen en reist af naar het zonnige zuiden. Het kompas lijkt gezet. Een nieuw leven en een herwonnen liefde voor zijn partner drijven hem voorwaarts. Halverwege strandt hij bij zijn huisdealer in een dampig warme tussenstop in Frankrijk. Hier krijgen oude demonen weer de overhand. Een aantrekkelijke vrouw dient zich aan, verleiding en hondentrouw vechten om voorrang.

‘Ernst Lo?w is de nieuwe Bukowski, de nieuwe Herman Brusselmans’.
(Bert van Galen)
Literaire fictie algemeen
Uitgeverij Aspekt B.V.
23 april 2020

Recensies

Blijft hij hondentrouw of gaat hij overstag?

door: Anneke 1 like
Bij het zien van de schitterende cover van Te warm voor whisky van Ernst Löw zullen diegenen die de man op de cover kennen meteen weten wie hij is, anderen zullen nieuwsgierig worden naar de man en de anti-rokers zullen zich storen aan de sigaret van de man de man op de cover. Die zullen roepen...