Tearling-serie 3 - Het lot van de Tearling

Tearling-serie 3 - Het lot van de Tearling

Gelezen 37 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 65 Favoriet 0 Recensies 2
Fantasy & SF Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

Bloedstollende finale van de internationaal populaire Koningin van de Tearling-serie

De Koningin van de Tearling-serie volgt de negentienjarige prinses Kelsea Glynn die na het overlijden van haar -moeder de troon moet terugwinnen en haar koninkrijk, de Tearling, moet verlossen van de Rode Koningin, die de -bevolking terroriseert met duistere magie. Kelsea worstelt niet alleen met de ethische dilemma’s van het regeren maar ook met de dagelijkse problemen die komen kijken bij het opgroeien – en dit alles terwijl ze moet proberen te overleven in een wrede wereld.

Om haar volk te beschermen tegen een verwoestende invasie heeft Kelsea het ondenkbare gedaan: ze heeft zichzelf én haar magische saffieren aan de Rode Koningin gegeven, haar felste tegenstander. En ze heeft de Mace, een betrouwbaar lid van de Wachters van de Koningin, in haar plaats regent gemaakt. Maar de Mace zal niet rusten voordat hij en zijn mannen hun koningin hebben bevrijd.

De pers over de Koningin van de Tearling-serie

‘Een van de spannendste fantasytitels dit jaar.’ Hebban.nl

Game of Thrones en The Hunger Games ontmoeten PulpFiction.TheDaily Mail

‘Goed uitgewerkte personages die nooit saai of zwart-wit zijn en schurken die al even fascinerend zijn als de helden. De finale van een fantastische serie.’ Library Journal

‘Het laatste deel uit de Koningin van de -Tearling-serie volgt het lot van Koningin Kelsea en de Tearling in een bloedstollend, episch slotdeel.’ Buzzfeed

Sciencefiction & Fantasy
Gerdien Beelen
Meulenhoff Boekerij B.V.
28 september 2017

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 29,99 Bestel het e-book € 19,99

Door lezers

Young Adult Café / The Friday Five: Van deze boeken moet een serie komen!
15 juni 2018 4 reacties
Scifi & Fantasy Café / In de kijker #2 Herfst 2017
23 september 2017 8 reacties
  Meer artikelen

Hebban recensie

Annette Jongen Boekverkoper

Intrigerende wereld

door Annette Jongen op 26-10-2017

'De fout die in een utopie vaak wordt gemaakt is dat men ervan uitgaat dat alles perfect zal zijn. Perfectie mag dan de definitie zijn, maar we zijn menselijk, en zelfs in een utopie nemen we onze eigen pijn mee, onze fouten, onze jaloersheid, ons verdriet. We kunnen geen afstand doen van onze onvolkomenheden, zelfs niet in de hoop op een paradijs, dus als we een nieuwe maatschappij bedenken...

Lezersrecensies (1)

Een onverwacht einde

door: Sonja Calsyn 1 like
Superspannend laatste deel van de Tearling Trilogie. Het einde is heel onverwacht en niet direct het einde waarvoor ik zelf zou gekozen hebben. Maar goede boeken horen niet voorspelbaar te zijn. Zeker een aanrader.