Teksten redigeren

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Teksten redigeren biedt een helder systeem van ijkpunten waarmee u de kwaliteit van uw teksten kunt verbeteren. Onmisbaar voor iedereen met redactietaken, zoals eindredacteuren, bureauredacteuren, secretaressen, marketing- en communicatiemedewerkers, pr-adviseurs, en voor studenten in opleiding. Maar ook voor wie de kwaliteit van zijn eigen teksten wil verbeteren. Het boek bevat een doeltreffende checklist voor de beoordeling en verbetering van teksten. Met heldere regels voor spelling, leestekens, woordkeuze, zinsbouw, stijl, begrijpelijkheid, argumentatie, tekststructuur én praktische adviezen voor tekstsoort en tekstinhoud. Wim Daniëls - zelf schrijver met vele publicaties op zijn naam - biedt met dit boek iedereen met een redactietaak houvast om teksten te verbeteren. Alle afwegingen die u moet maken om uw teksten hun doel te laten bereiken, staan in dit boek duidelijk en overzichtelijk beschreven, met veel voorbeelden uit de praktijk. * een checklist waarmee u de kwaliteit van uw teksten kunt garanderen * praktisch en resultaatgericht * met een handige index

01 januari 2011
07 april 2021