Tel de vlinders in de kamer

Nu de hele wereld is gaan liggen

vouw ik me terug

tot in mijn schaduw.

Het doet deugd om naakt

de jaren aan te raken

die we vergeten zijn.

Tel de vlinders in de kamer is een poëtisch beeldverhaal over het verlangen om de ander opnieuw te vinden wanneer alles uit elkaar lijkt te vallen.

Sabien Clement weet als geen ander het onverwoordbare te verbeelden. Mensen raken en troosten is haar hoogste goed. Ze tekent prentenboeken en poëzieboeken en haar werk werd bekroond met een Boekenpluim, Boekenpauw en een Gouden Uil. In 2021 bracht ze samen met Mieke Versyp haar eerste graphic novel (Vel) uit.

Kris Van Steenberge is schrijver, regisseur en docent. Zijn debuutroman Woesten won de Debuutprijs en de Bronzen Uil.

Dit werk werd gevolgd door de roman Blindelings, de theatertekst Adela en Helena, en de roman De advocaat en de zeiler, die hij samen met Geert Briers schreef.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Tel de vlinders in de kamer het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Tel de vlinders in de kamer