Testosteron Rex : het einde van de gendermythe

In het stenen tijdperk waren mannen avontuurlijke jagers die er baat bij hadden zo veel mogelijk vrouwen te bezwangeren om zo hun genen te verspreiden. Vrouwen breven braafjes aan de haard en zorgden ervoor dat de kinderen overleefden. Die erfenis zit stevig in ons brein verankerd, en een overvloed (mannen) of tekort (vrouwen) aan testosteron bepaalt nog altijd grotendeels ons gedrag. Toch? In dit baanbrekende boek ontkracht Cordelia Fine op overtuigende wijze de vele mythes rond sekse en gender die onze maatschappij in hun greep houden. Nee, vrouwen zijn niet noodzakelijk minder promiscue dan mannen. Nee, mannen zijn niet van nature minder zorgzaam. En nee, de internationale bankencrisis had niet vermeden kunnen worden als Wall Street meer vrouwelijke bankiers had geteld. De waarheid blijkt veel minder zwart-wit. Is testosteron nog altijd koning omdat dat biologisch zo is bepaald? Of omdat we het gewoon geloven? Zo ja, is het dan niet hoog tijd om deze dinosaurus eindelijk te begraven?

Recensies (1)

Is Testosteron Rex : het einde van de gendermythe het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Testosteron Rex : het einde van de gendermythe