The Beatles compleet

Gelezen 7 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 2 Favoriet 2 Recensies 1
Op 6 juni 1962 veranderde zowel het leven van The Beatles als de geschiedenis van de popmuziek voorgoed. Het was immers de dag waarop de Fab Four de befaamde Abbey Road Studios in Londen voor het eerst betraden. George Martin, platenbaas van het kleine Parlophonelabel, had de groep uitgenodigd voor een proefopname. Hoewel The Beatles een nerveuze indruk maakten, bleek hun auditie een schot in de roos. Martin bood de jonge muzikanten een platencontract aan, wat het begin van een succesverhaal betekende. De daarop volgende jaren spendeerden John Lennon, Paul McCartney, George Harrison en Ringo Starr nog ettelijke uren in de Abbey Road Studios. In acht jaar tijd namen ze maar liefst 13 albums en meer dan 200 singles op.

The Beatles compleet is een boek vol unieke informatie en anekdotes. Getuigenissen van familie en medewerkers werpen een nieuw licht op de ontstaansgeschiedenis van alle 213 nummers die de groep tussen 1962 en 1970 uitgebracht. Ook wie geïnteresseerd is in instrumenten, opnameprocedures en studiotechnieken zal aan zijn trekken komen. Kers op de taart is het voorwoord van de Amerikaanse rockzangeres, dichteres én Beatlesfan Patti Smith.

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen