Thriller

Gelezen 148 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 63 Favoriet 2 Recensies 25
Thrillers & Spanning Lijsten 2 Top25's 1   Topics 0

Hoe ver ga jij om je gezin te beschermen?
Ymke heeft een goed huwelijk, vier kinderen in de puberleeftijd en een baan als dialoogschrijver voor een soapserie. Toch heeft ze nog een wens: een thriller schrijven. Het blijkt echter nog niet eenvoudig om een originele plot te bedenken waar ze echt tevreden over is.
Dan vindt Ymke thuis een tas met lugubere inhoud. Als vervolgens de vriendin van een van haar zonen spoorloos verdwijnt en later vermoord wordt teruggevonden vlak bij hun huis, kan ze er niet omheen, een van haar gezinsleden is de dader. Haar eigen leven verandert in een thrillerâ ¦
In een prachtige, heldere stijl weet Hazenberg in Thriller een herkenbaar en schokkend verhaal neer te zetten over vertrouwen, goed versus kwaad en de vraag hoe ver je gaat om je gezin te beschermen. En passant biedt ze een intrigerend kijkje achter de schermen van het schrijven van een soapserie.

Literaire thriller
Ymke de Ruyter (1)
Ambo/Anthos B.V.
29 juni 2013
01 juli 2013

Een zinderend psychologisch spanningsveld

door: Mads Bruynesteyn 1 like

"Het moest nou eens niet zo’n typische vrouwenthriller worden, waarbij de hoofdpersoon een getergde vrouw is, die in de ik-vorm haar verhaal vertelt". Aldus Ymke de Ruyter, hoofdpersonage in het nieuwe boek van Suzanne Hazenberg: Thriller. Met deze quote drijft Hazenberg een beetje de spot met...

Reacties op: Thriller