Obstructie

Jurist Dink Storp is bijna vijftig. De midlifecrisis is zonder Harley of affaire aan hem voorbijgegaan, maar echt gelukkig is hij niet. Zijn baan bij het Instituut voor Financiële Waarborg begint hem steeds meer tegen te staan en zijn baas maakt hem het leven zuur. Als hij niet zo’n last had van obstipatie zou Dink om zijn situatie kunnen lachen.

Wanneer de ellende een dieptepunt bereikt besluit hij één keer iets te doen wat de moeite waard is. Niet alleen wil Dink de wereld een dienst bewijzen en het justitiële systeem een loer draaien, hij wil vooral weer eens een intense emotie voelen, de kick beleven van iets doen wat hij nooit eerder heeft gedaan. Hij besluit zijn gehate baas te vermoorden. Maar een moord voorbereiden en uitvoeren blijkt nog niet zo gemakkelijk.

Een met vaart en humor geschreven psychologische thriller over een man die gebukt gaat onder levensvragen, zich met zelfspot staande houdt en zich uiteindelijk vastklampt aan een laatste poging zijn leven zin te geven.

Een spannende en originele draai aan de vraag: wat moet ik met de rest van mijn leven? In haar thrillerdebuut overtuigt Suzanne Hazenberg met frisse stem en een zeer beeldende en vlotte schrijfstijl.

‘Hazenberg laat je intens meeleven met haar hoofdpersoon Dink, en onderweg krijg je antwoord op alle praktische vragen die de thrillerliefhebber zich altijd al gesteld heeft: het kiezen van een slachtoffer is niet zo moeilijk, maar hoe kom je aan het juiste moordwapen?’ – Caroline Sprengers, boekhandel Jaspers in Badhoevedorp

‘Lekker boek voor een mooie zomeravond. Je wordt volledig in beslag genomen door Dink en zijn belevingswereld.’ – Wim Krings, boekhandel Krings in Sittard

Redactionele recensie

Recensies (9)

Meer recensies

Is Obstructie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Obstructie