Thuis

Met 75 prachtige portretten van Nederland in coronatijd. Toen fotograaf Ton Bennemeer vanwege het coronavirus geen opdrachten meer kon uitvoeren, bedacht hij de troostfoto. Een portret van een gezin, familie of huishouden met de deurpost als ´fotolijst´. Het zijn foto’s met een lach, soms met een traan maar vooral met een verhaal waaruit die ouderwetse Hollandse nuchterheid blijkt, waarmee we ons toch maar weer kunnen aanpassen aan de situatie van de dag. Het is niet leuk om een deel van je vrijheid op te geven, om je hele hebben houden om te moeten gooien, maar hé, we maken er wat van! De Schrijfjuffers geven het beeld context en zo ontstond een uniek tijdsbeeld van wellicht de meest vreemde periode na de Tweede Wereldoorlog.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Thuis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Thuis