Thuis

Tijdens verschillende verblijven in het Roland Holsthuis in Bergen (NH) ging Pieter Hoexum op zoek naar een antwoord op de vraag: "" Wat is thuis?"Hij werd daarbij aan het denken gezet door een uitspraak van Wittgenstein: "De aspecten van de dingen die voor ons het belangrijkste zijn blijven voor ons door hun eenvoud en alledaagsheid verborgen."
Hoexum gaat niet alleen te rade bij Wittgenstein, Heidegger, Bachelard en andere filosofen: hij dwaalt, tast de ruimte af, en merkt hoe een vreemd huis langzaam in zijn lichaam kruipt. Zo lukt het hem soms een glimp
van wat thuis is op te vangen.
Thuis is een aanstekelijke verkenning van het onzichtbare alledaagse, waarin dichters, architecten, en filosofen de schrijver gidsen maar even vaak op een dwaalspoor brengen: thuis is een begrip dat zich niet eenvoudig laat vastleggen.

Is Thuis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Thuis