Tien jaar vrijheid

Tien jaar vrijheid

Gelezen 81 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 40 Favoriet 2 Recensies 4
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0

In Tien jaar vrijheid vertelt Natacha Kampusch over het leven na haar bevrijding, blikt terug op haar ontvoering en laat zien dat hoop nooit opgegeven mag worden
In 2006 eindigde een van de heftigste ontvoeringen uit de hedendaagse geschiedenis: Natascha Kampusch ontsnapte uit de kelder waar ze al meer dan acht jaar werd vastgehouden. Deze zomer is het tien jaar geleden dat de toen achttienjarige Natascha zichzelf bevrijdde. Wat is er in het afgelopen decennium gebeurd? Ruim acht jaar was ze gescheiden van vrienden en familie; hoe heeft ze haar plek in de samenleving weer gevonden en hoe ging ze om met de spoken uit haar verleden?
Natascha is uitgegroeid van een onschuldig slachtoffer tot een ambitieuze en moedige jonge vrouw die andere slachtoffers van misbruik probeert te helpen. In Tien jaar vrijheid vertelt ze over haar leven na haar bevrijding, maar kijkt ze ook met een volwassen blik terug op haar ontvoering.
De pers overDe diefstal van mijn jeugd
‘Halverwege wilde ik het huis uit vluchten, maar haar in de steek laten kun je dan allang niet meer.’ NRC Handelsblad
‘Nauwelijks te bevatten.’ Margriet
‘Het grijpt je naar de keel.’ nrc.next
‘Een boek over macht, onderdrukking en overlevingsmechanismen.’ De Groene Amsterdammer

Gezondheid & Psychologie
Waargebeurde verhalen