Tiendaagse tandem toertocht

Tiendaagse tandem toertocht

Rank 8022 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
De Weser-Radweg
Op een tandem fietsen met iemand achterop die nauwelijks ziet, vergt de nodige oefening wat betreft op- en afstappen, obstakels, bochten nemen, stijgen en dalen en tot stilstand komen.
Tien jaar geleden reden classicus Wout de Lange en neerlandicus Klaas van Vlaanderen op een tandem naar Rome (2044 KM, op een tandem naar Rome). Hun tweede tocht voerde hen via Hamburg naar Dresden (Op de tandem op zoek naar het IJzeren Gordijn, tussen de twee Duitslanden).
Met deze derde, 600 km lange reis wordt de voorgenomen trilogie afgerond. Vertrekpunt is Kassel, de stad van de Documenta, en vandaar langs de Weser noordwaarts naar Cuxhaven. Het aardige van de route is dat je door plaatsen komt als Hamelen en Bremen, die beroemd zijn geworden door sprookjes van de gebroeders Grimm. Maar ook beleef je de mooie sage over Porta Westfalica mee.
Wout de Lange (foto rechts) geboren in 1945 was na zijn gymnasiumopleiding aan het Aloysius College in Den Haag en na zijn studie Klassieke Talen in Leiden leraar Latijn en Grieks aan het Casimir in Amstelveen.
Daar raakte hij bevriend met Klaas van Vlaanderen (foto links), leraar Nederlands, die wegens een snel afnemend gezichtsvermogen geen les meer kon geven.
Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Elmar B.V., Uitgeverij