Tijd tussen de jaren

Tijd tussen de jaren

Rank 4700 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
In de donkere dagen tussen Kerst en Driekoningen keert een man na lange jaren terug naar zijn ouderlijk huis in de Zwitserse bergen, in een dal dat van de buitenwereld afgesneden lijkt. Moeizaam, door de hoge sneeuw, loopt de man naar de oude boerderij van zijn vader om zijn broer sinds lange tijd te bezoeken. Ooit was hij hier gelukkig, het land van zijn vader was hem beloofd als erfenis en hij zag een toekomst voor zich met zijn geliefde Minna. Maar van de een op de andere dag verloor hij alles: de boerderij en Minna gingen naar zijn broer. Vol wrok en onbegrip verliet hij de vallei en leidde tientallen jaren een leven van ongeluk.
Tijd tussen de jaren is een prachtig portret van een onvoltooid leven, als in een Griekse tragedie vol wrok, wraak en wroeging.
In een betoverende stijl en met prachtige beschrijvingen van de natuur weet Urs Faes tot de essentie te komen van genegenheid en vergeving – ook al kan het verleden nooit ongedaan worden gemaakt.
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
31 oktober 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 16,99 Bestel het e-book € 9,99