Tirana

Tirana

Bruisende metropool

Tirana is ideaal voor een stedentrip. Overnachtingen en maaltijden zijn goed en goedkoop, de bewoners meer dan gastvrij.
De stad heeft zich in relatief korte tijd ontwikkeld van een geïsoleerde en saaie Europese hoofdstad tot een bruisende metropool. Tirana heeft een centrum met een Ottomaanse moskee en kleurrijke klassieke panden rondom. De binnenstad heeft een Italiaanse uitstraling, met terrassen, parken, levendige markten en winkeltjes.
De brede en met schaduwrijke platanen omzoomde Martelaren van de Natie Boulevard die dwars door de stad loopt biedt een kennismaking met Italiaanse, communistische en moderne architectuur. In het zuiden van de stad is de voormalige hermetisch afgesloten woonwijk voor leden van de communistische partij Blloku een nieuw uitgaanscentrum geworden.
Tirana heeft enkele goede musea en een rijk cultureel leven en ligt in een schitterende omgeving met bergen en meren en middeleeuwse forten.
Reizen & Talen
Odyssee: kies & reis