Toevalstreffers

Rank 4992 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Iedereen kent wel een verhaal over een ongelooflijk toevallige samenloop van omstandigheden. We realiseren ons echter maar zelden hoe groot de rol van het toeval in ons leven eigenlijk is.
Dagelijks vinden in onze directe omgeving allerlei bizarre, onverklaarbare toevalstreffers plaats. Bij een nadere beschouwing hiervan ligt één vraag voor de hand: heeft 'toeval' af en toe een hogere betekenis?

Toevalstreffers is gebaseerd op een tv-programma waarin Phillip Schofield, ene van de belangrijkste Engelse onderzoekers van 'onverklaarbare gebeurtenissen', ruim honderd gevallen van toeval onderzoekt waarmee meer aan de hand lijkt te zijn. Het meisje dat alleen van links naar rechts kon schrijven totdat ze een klap op haar hoofd kreeg; de man die zeven keer door de bliksem getroffen werd; vele meldingen van kikkers en andere reptielen die uit de lucht regenden; een beschrijving van de zinkende Titanic veertien jaar voordat dit gebeurde...

Toevalstreffers biedt door zijn vele verhalen en voorbeelden een bijzonder onthullende blik op de buitengewone gebeurtenissen die ons leven beïnvloeden.

Pieter Verhulst
Van Reemst