Tommie in gesprek

Tommie in gesprek

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0

Tommie Niessen is een van de bekendste verpleegkundigen van Nederland. Sinds 2010 werkt hij, als zzp’er, in de zorg. Dat was aanvankelijk niet de bedoeling: het leek hem niets en bovendien totaal niet stoer, hij dacht dat hij de hele dag oude mensen moest wassen. Niks bleek minder waar: hij voelt zich er als een vis in het water!

‘Werken in de zorg is superinteressant en dankbaar werk. Het feit dat je op zo’n directe manier iets voor een ander kunt betekenen, vind ik heel waardevol en geeft me veel voldoening. Ik ben heel trots op mijn vak en daarom deel ik zo graag mijn mooie ervaringen. In mijn nieuwe boek, dat voortkomt uit Tommie de Podcast, ga ik in gesprek met allerlei inspirerende mensen die in de zorg werken. Wat ik vooral van hen wil weten is “Wat betekent zorg voor jou?”’

In dit boek spreekt Tommie met mensen uit heel verschillende disciplines van de zorg: met Theoloog des Vaderlands Samuel Lee, hoogleraar langdurige zorg en dementie Anne-Mei The, viroloog Marion Koopmans, schrijver Jan Geurtz, een verpleegkundige, psychiater, filosoof, arts, jeugdzorgmedewerker, een terminaal patiënt, ouderenpsycholoog en vele anderen.

Literaire non-fictie algemeen
Ambo|Anthos