Tommie in de zorg

Tommie in de zorg

Gelezen 215 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 69 Favoriet 2 Recensies 8
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0
Tommie in de zorg bevat treffende observaties, waardevolle levenslessen en ontroerende ontmoetingen uit de dagelijkse praktijk van de gezondheidsszorg. ‘Ik ga toch geen mensen wassen?’ zei Tommie Niessen toen zijn moeder hem voorstelde om een tijdje in de zorg te gaan werken nadat hij met school was gestopt. Maar na een jaar ICT en een jaar marketing werd het tijd voor een nieuwe wending. Tommie ging de opleiding tot verzorgende volgen en meteen voelde het goed. Sinds zijn opleiding verpleegkunde werkt Tommie als zzp’er in de wijkzorg en in een hospice. En het heeft hem veel gebracht.
De zorg is niet stoer. Zeker niet onder jongens. Om zijn werk positiever onder de aandacht te brengen begon Tommie blogs te schrijven onder de titel ‘Tommie in de zorg’. Hij wilde laten zien hoe mooi het vak is én hoe moeilijk het soms kan zijn. Binnen no time had hij meer dan tienduizend volgers. En nu is daar dus het boek, waarin hij openhartig en eerlijk vertelt over Tommie in de zorg. Tommie in de zorg is een boek voor iedereen die bekend is met de zorgverlening óf juist helemaal niet.

Literaire non-fictie algemeen
Ambo|Anthos
07 september 2018
11 september 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Treffend, ontroerend, grappig en waardevol

door: Silvia van Gimst 2 likes

In Tommie in de zorg maken we kennis met Tommie Niessen die in 2010 in de zorg ging werken. Zijn moeder attendeerde hem erop na een aantal onafgemaakte studies, maar Tommie stond hier in eerste instantie niet echt voor open. 'Ik ga toch geen oude mensen wassen', zei hij. Toch ging Tommie in de zorg...

Reacties op: Tommie in de zorg