Topgun

Topgun

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 0

De meest prestigieuze gevechtspilotenopleiding ter wereld – het nooit eerder vertelde verhaal van oprichter Dan Pedersen
De Vietnamoorlog betekende een aanslag op de Amerikaanse air force. Gevechtsvliegtuig na gevechtsvliegtuig werd uit de lucht geschoten – sneller en gruwelijker dan ooit tevoren. De jonge officier Dan Pedersen was vastbesloten het tij te keren. Met een klein budget maar met acht van de beste piloten van Amerika, besloot hij om een nieuwe generatie vliegers te trainen op een basis in Miramar: Topgun was geboren.
Vijftig jaar later is de Fighter Weapons School – door de film beter bekend als Top Gun – een instituut. Voor het eerst vertelt Dan Pedersen zijn waargebeurde en meeslepende verhaal. Van de slagvelden van de Vietnamoorlog en het prille begin tot nu. Pedersen neemt de lezer mee op een unieke reis door een halve eeuw fascinerende vlieggeschiedenis.
De pers over Topgun

Goose en Maverick, aan de kant – dit is het echte hart van Topgun. […] Een meesterwerk dat de essentie van de marine-luchtvaart in al zijn complexiteit en schoonheid weergeeft.’ Admiral James Stavridis, USN (Ret.), Supreme Allied Commander of NATO, voorzitter van het US Naval Institute
‘Met zenuwslopende actie en de dynamische persoonlijkheden die de volgende generatie gevechtspiloten zouden vormen, brengt Topgun de dodelijke dans van luchtoorlog tot leven.’ Dick Couch, New York Times-bestsellerauteur van De SEALs Elite
‘Fantastisch om te lezen. Dan Pedersens Topgun is een meeslepende vlucht door de dodelijke wereld van een gevechtspiloot, verteld door de man die het allemaal is begonnen!’  Dan Hampton, New York Times-bestsellerauteur

Frans Reusink
Boekerij