Tot op het bot

Gelezen 40 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 1 Recensies 2
Thrillers & Spanning   Topics 0

Inspecteur Marchetti roept de hulp van Dr. Cree Black in bij het onderzoek naar een skelet dat in de kelder van een Victoriaans huis is gevonden. Het lijkt erop dat de overledene het slachtoffer is geworden van de aardbeving in San Francisco in 1906. De overblijfselen zijn naar Berkeley gestuurd voor onderzoek, omdat de botten vreemde vergroeiïngen suggereren. Het forensisch-antropologische team heeft de mysterieuze overledene 'Wolfman' gedoopt.

Wie was Wolfman? Cree's zoektocht, en de vonst van het dagboek van Lydia Schweitzer -- die Wolfman kende -- brengen de scabreuze onderkant van het San Francisco van 1889 tot leven. Zowel Lydia als Cree moeten, ieder in hun eigen tijd, de duistere kant van het menselijk gedrag met moed en medegevoel tegemoet treden.

Literaire thriller
Robert Vernooy
Poema Pocket
16 mei 2007
15 oktober 2010

Wel tot op het bot maar niet van Deaver

door: Cees van Rhienen 1 like
Van Daniël Hecht is bekend dat zijn boeken om de optimale aandacht van de lezer vragen. Dat hoeft niet zozeer iets te zeggen over kwaliteit maar meer over de complexiteit van zijn verhalen. Hij verstaat de kunst om verschillende verhaallijnen door elkaar te laten lopen waarbij de importantie van...

Reacties op: Tot op het bot